saeid online

نکته‌های مدیریتی (بخش سوم)

* مثبت‌اندیشان نتیجه مثبت می‌گیرند چون از دشواریها نمی‌هراسند.
* پنج چیز مدیران را تباه می‌کند: فریب دوستان و همکاران، روی گردانیدن از علم و صاحبان، تحقیر دیگران، غرور و از پس هوای نفس رفتن.
* کار مدیر، اداره کردن کارهایی است که به دیگران محول شده نه این که خود مدیر برای انجام هر کاری اقدام نماید.
* به جای سخت‌کوشی، هوشمندانه‌تر کار کنید.
* باید شروع به عمل کرد. عمل کردن، نگرش افراد را نسبت به محیط اطرافشان تغییر می‌دهد و آنان را متحول می‌سازد.
* کارهای بی‌ارزش هیچ سودی برای سازمان ندارند حتا اگر به خوبی انجام شوند.
* بهبود کار و روشها از آموزش شروع می‌شود و به آموزش ختم می‌شود.
* اگر نتوانیم اندازه‌گیری کنیم، نمی‌توانیم کنترل کنیم؛ اگر نتوانیم کنترل کنیم، نمی‌توانیم مدیریت کنیم؛ و اگر نتوانیم مدیریت کنیم، نمی‌توانیم کارها را بهبود دهیم.
* بزرگ بیندیشید و بزرگ عمل کنید.
* بدون آگاهی نمی‌توان مسئولانه عمل کرد. فرد آگاه ناچار به عمل مسئولانه است.
* انسان بالغ، یک اشتباه را دو بار تکرار نمی‌کند.
* تجربه، نامی است که همه افراد بر روی اشتباههای خود می‌گذارند.
* هیچ چیز برای رهبران، بهتر از وجدان آسوده نیست.
* کارکنان سازمان باید قابلیت سر در گم نشدن در برابر مشکلات را داشته باشند.
* کسانی که دیر قول می‌دهند، خوش‌قولترین مردم دنیا هستند.
* اندیشه کن، آنگاه سخن گوی تا از لغزش برکنار باشی.
* هرگز قدرت یک مشتری ناراضی را دست کم نگیرید.
* مغرور بودن به دانش خود، بدترین نوع جهالت است.
* در برابر بحران واکنش نشان ندهید بلکه آن را اداره کنید.
* امروز تنها زمانی است که می‌توان در آن کاری انجام داد یا نداد. دیروز گذشته و برای فردا نیز هیچ تضمینی وجود ندارد.
* دشواری آینده در این است که با آن چه ما به آن عادت کرده‌ایم، تفاوت دارد.
* بزرگترین نعمتهای زندگی ما، زمان و آزادی انتخاب هستند.
* همیشه حق با مشتری است. اگر مشتری اشتباه می‌کند، به جمله قبل مراجعه کنید.
* ناراضی‌ترین مشتریان، مهمترین منبع عبرت و یادگیری برای انسانها هستند.
* یک مدیر باید چشم اندازی گسترده داشته باشد.
* همان گونه که تلاش می‌کنید مخارج بیهوده را قطع کنید، این طرز تفکر را برای وقت خود نیز به کار بگیرید.

ادامه دارد.

   + سعید ; ۱:٢٠ ‎ب.ظ ; یکشنبه ۳٠ دی ۱۳۸٦
    پيامهاي ديگران ()