saeid online

از همه چیز

گلچینی از یادداشت‌های ا. نبوی، بخوانید و کیف کنید:

 

  • خودروسازی ملی و آمبولانس سازی ملی

    من فکر می‌کردم آقای حداد عادل به‌عنوان یک دانشمند و ادیب سابق، بکلی مسائل منطقی را فراموش کرده است، در حالی که خواندن یک جمله عجیب و منطقی وی مرا تکان داد. این جمله نه تننها منطقی است، بلکه درست است و اشکالی هم ندارد. حدادعادل گفت: «چرا کارخانه‌های خودرو ساز آمادگی تولید سالانه 900 هزار دستگاه خودرو دارند، ولی برای ساخت 1500 دستگاه آمبولانس مشکل داریم؟» در پاسخ به این پرسش منطقی آگاهان عقلشان را که خیلی هم زیاد نبود، روی هم گذاشتند و پاسخهای زیر را دادند:
    اول: چون خودرو وسیله‌ای است برای تصادف کردن و کشتن مردم، در حالی که آمبولانس وسیله‌ای است برای نجات جان مردم و تصادف کرده‌ها.
    دوم: تولید 900 هزار خودرو در سال می‌تواند هوا را 20 درصد بیشتر آلوده کند و خیابانها را 20 درصد بیشتر بند بیاورد و مردم را دچار دردسر کند، اما تولید 1500 آمبولانس فوقش می‌تواند یک درصد هوا را آلوده کند و هیچ کمکی هم به افزایش ترافیک نمی‌کند.
    سوم: با تولید خودروی شخصی، ملت می‌توانند عصرها و شبها در خیابانها ول بگردند و وقتشان را تلف کنند، اما با آمبولانس افراد مجبورند بیماران را به بیمارستان برسانند و نمی‌توانند برای مسافرکشی و ولگردی و دختربازی و مهمانی رفتن از آن استفاده کنند.

 

  • یک توضیح

    وقتی یک فقیه محترم و عضو شورای نگهبان مانند آیت ا... خزعلی به اصناف اعلام می‌کند که از چهره امام علی و گفتار او در تبلیغات محصولات خود استفاده کنید، طبیعی است که تبلیغات چیزی می‌شود شبیه آن چه ما پیشنهاد می‌کنیم. با احترام تمام آگهیهای زیر ساخته شده است؛ در صورت درخواست صاحبان آگهی، ما می‌توانیم نمونه‌های بیشتری از این آگهیها را هم بسازیم و تقدیم کنیم.

    دیگ پلوپز علوی سب
    برای شما که میهمان ناخوانده دارید...
    من فقط برای شش نفر پلو گذاشتم، اما نمی‌دونم چرا هر چی مهمون میاد باز هم پلو داریم، نگاه کن! هنوز برای ده نفر پلو باقی مونده.
    بگو یا علی و پلوپز علوی سب رو روشن کن!

    دربازکن خیبر
    در هر نوشابه‌ای را با دربازکن خیبر باز کنید.
    بگو یاعلی و در نوشابه رو باز کن.

    شربت آرامبخش علوی
    اگر نمی‌توانید مانند علی در جنگ خندق آرامش خودتان را حفظ کنید از شربت آرامبخش علوی استفاده کنید.
    وقتی عصبانی هستید، یک قاشق از آرامبخش علوی شما را آرام می‌کند.
    شربت آرامبخش علوی تهیه‌شده از گلاب قم و عرق بهارنارنج
    شربت آرامبخش علوی را از کلیه داروخانه‌های معتبر تهیه کنید.

    چاقوی دولبه ذوالفقار
    قطعه قطعه، تکه تکه
    همزمان سیب زمینیها را قطعه قطعه و گوجه فرنگی را تکه تکه کنید
    با چاقوی دولبه ذوالفقار

 

  • سقوط ۸۵

    با گذشت 35 روز از سقوط هواپیمای سی 130 حامل خبرنگاران و عکاسان، یک فروند هواپیمای فالکون سپاه نیز به دلیل نقص فنی در ارومیه سقوط کرد و یازده فرمانده نظامی کشور در جریان سقوط این هواپیما کشته شدند. به همین سادگی! راستش نمی‌توانم طنز بنویسم، حجم وحشتناک این فاجعه مغز آدم را منفجر می‌کند. کسانی که در سقوط این هواپیما کشته شدند، بخش وسیعی از تجربه نظامی کشور ما هستند، آدمهایی که در جنگی تحمیلی علیه ایران ایستادند، در میدان جنگ پرورش یافتند و برای کشورشان با هر انگیزه‌ای فداکاری کردند. این فرماندهان کسانی بودند که در مقابل تهاجم و تجاوز به کشور ایران و نه فقط حکومت ایران، مقاومت کردند و جنگیدند. مرگ این فرماندهان به معنی نابودی یک سرمایه بزرگ در اثر حاکمیت بلاهت و سهل‌انگاری و اشتباهات پایان‌ناپذیر یک حکومت است. سقوط دو هواپیمای نظامی در فاصله 35 روز و فرود اضطراری سه هواپیمای دیگر در همین 35 روز به معنی وجود یک وضع خطرناک است. متاسفانه واقعیت این‌قدر وحشتناک و خنده‌دار است که آدم نمی‌تواند نگرید و نمی‌تواند نخندد.
    سوال: آیا مشکل سقوط هواپیمای سی 130 در تاریخ 15 آذر امسال این بود که اشخاص غیرنظامی برخلاف استاندارد سوار هواپیمای نظامی بودند؟
    جواب: نه، در تاریخ 19 دی امسال هواپیمای فالکون نظامی با سرنشینان نظامی سقوط کرد و فرماندهان نظامی کشته شدند.
    سوال: آیا در سقوط خبرنگاران توطئه‌ای در کار بوده است؟
    جواب: نه، خطر حماقت از توطئه بسیار بیشتر است، وقتی فرماندهان نظامی امنیت ندارند چه توطئه‌ای می‌تواند در کار باشد.
    سوال: آیا فقط هواپیماهای مسافربری نظامی در شرایط ناامن پرواز می‌کنند؟
    جواب: نه، در تاریخ 29 آذر امسال هواپیمای میگ 29 جنگنده به دلیل خرابی یکی از دو موتورش در حالی که چترهایش را باز کرده بود، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد شد.
    سوال: آیا فقط هواپیماهای نظامی ایران با نقص فنی پرواز می‌کنند؟
    جواب: نه، در تاریخ 5 دی امسال هواپیمای ایرباس در مسیر تهران به جده به دلیل نقص فنی (اشکال در سیستم هشدار دهنده) مجبور به فرود اجباری شد.
    سوال: آیا هواپیماهای ایرانی فقط در محدوده فضایی ایران با مشکل فنی مواجه می‌شوند؟
    جواب: نه، در تاریخ 14 مهرماه امسال هواپیمای ماهان ایر به دلیل نقص فنی در فرودگاه کلن مجبور به فرود اجباری شد.
    سوال: آیا هواپیماهای ایرانی هر وقت پرواز می‌کنند دچار سانحه می‌شوند؟
    جواب: نه، در تاریخ 19 مرداد امسال هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی در فرودگاه استکهلم در حالی که روی زمین صاف حرکت می‌کرد به دلیل برخورد با «جت وی» دچار آسیب دیدگی شد و موتور هواپیما نیز آسیب شدید دید.
    سوال: آیا هواپیماهای ایرانی وقتی مسافری در آنها سوار می‌شود دچار سانحه می‌شوند؟
    جواب: نه، چهار ماه پیش هواپیمای اختصاصی دولت در حال پارک کردن در آشیانه پرواز، تصادف کرد و یک بال هواپیما کنده شد.
    سوال: در چه شرایطی هواپیماهای ایرانی دچار سانحه نمی‌شوند؟
    جواب: در حالی که در آشیانه متوقف شده باشند و هیچ کس به آنها نزدیک نشود.
    به نظر شما من طنز می‌گویم؟ آیا من دروغ می‌گویم؟ آیا من حرف خنده‌داری می‌زنم؟ به نظر شما این واقعیت که در طول شش ماه گذشته، ما حداقل هر ماه یک سانحه برای هواپیماهایمان اتفاق افتاده است، خیلی چیز بامزه‌ای نیست؟ چرا از خنده روده‌بر نمی‌شوید و قاه قاه نمی‌خندید و از خنده اشک در چشمهایتان جمع نمی‌شود؟
    سوال: علت سوانح هوایی ایران چیست؟
    جواب: علت سوانح هوایی و زمینی یکی است.

   + سعید ; ۸:٢۱ ‎ب.ظ ; شنبه ۱ بهمن ۱۳۸٤
    پيامهاي ديگران ()